close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אתרים מומלצים בטביליסי – גיאורגיה – העיר ששוכנת בעמק הנהר

מערכת שורשד אב, תשעו08/08/2016

בעמק העמוק של נהר Mtkvari (מטקוורי), שוכנת טבליסי שבה תוכלו לפגוש סצנות תוססות של אומנות ותרבות, אדריכלות ציורית ואורח החיים הגאורגיאני

תגיות:

בעמק העמוק של נהר Mtkvari (מטקוורי), שוכנת טבליסי שבה תוכלו לפגוש סצנות תוססות של אומנות ותרבות, אדריכלות ציורית ואורח החיים הגאורגיאני. לצד כל אלה, נוסף לעיר הקסומה הזו ממד חדש לגמרי, תוצר של המאה ה-21, והוא כולל: בתי קפה מסבירי פנים, מסעדות שמגישות אוכל מעולה, ברים ומועדונים פאנקיים, מוזיאונים משופרים, גלריות, פארקים, כיכרות, רחובות עם ניצוצות של אדריכלות עכשווית מלבבת, ומגוון של אפשרויות לינה שנעות בין אכסניות לתרמילאים למלונות חמישה כוכבים.

למרות התוספות המודרניות של המאה ה-21, טבליסי הישנה לא נעלמה והיא עדיין כאן במלוא הדרה. העיר העתיקה שנמצאת בחלק הצר ביותר של העמק ממשיכה להדיף ניחוחות של צומת דרכים אירו-רוסי עתיק עם סמטאות מפותלות, בתים עם מרפסות, כיכרות ירוקות וכנסיות נאות - כשכולם משקיפים על המבצר העתיק מהמאה ה-17 Narikala Fortress (מבצר נאריקלה).

השכונות הקרובות למרכז העיר עדיין שומרות על הנופך הכפרי שלהן עם הרחובות הצרים, החנויות הקטנות ואווירת הקהילה. סוחרים זעירים מציעים כאן את מרכולתם על המדרכות שמסביב לתחנת המטרו ומהם תוכלו לקנות פירות, ירקות, גבינות טריות ואגוזים – תוצרת שמובאת לכאן מהעיירות ומהכפרים הסמוכים.

נכון, תחנות האוטובוס בעיר עדיין נטועות אי שם בשנות ה-30 של המאה ה-20 – אבל שום דבר בעולמנו אינו מושלם. בטבליסי, המודרני והעמיק משמשים בערבוביה וגם היום היא נותרה הלב הפועם של דרום קווקז, עיר שלא כדאי להחמיץ.

אתרים שכדאי לראות בטבליסי

  • Museum of Georgia – המוזיאון של גאורגיה

גולת הכותרת של המוזיאון הלאומי המרשים הוא האוצר הארכיאולוגי שמציג שפע של עבודות מכסף, זהב ואבנים יקרות שנמצאו בקברים עתיקים בתקופה שלפני הנצרות, בערך באלף השלישי לפני הספירה. הפריטים המדהימים ביותר הם עטורי הזהב מ-Colchis (קולכיס, במערב גאורגיה).

בקומה הראשונה, מוצג מוזיאון הכיבוש הסובייטי שכולל שפע של פרטים מתקופת הדיכוי הסובייטית וההתנגדות המקומית למשטר זה.

המוזיאון מציג גם תערוכות מתחלפות מהאוספים המאוחסנים בו, כגון אמנות אסיאתית וצילומים היסטוריים. בלובי, שהכניסה אליו חינם, מוצגים פריטים מ-Dmanisi (דמניסי), האתר הארכיאולוגי בדרום גיאורגיה שבו נמצאו גולגלות ההומינידים מלפני 1.8 מיליון שנה, והם אחד הממצאים שמשפיעים על חקר האנושות האירופית המוקדמת.

כתובת: Rustaveli 3. שעות פתיחה: ימי ג'-א' בשעות 18:00-10:00.

Narikala Fotress – מבצר נאריקלה

המבצר נבנה במאה ה-4 כששימש כמצודה פרסים והיום הוא מבנה מרשים ובולט על רקע העיר העתיקה. אפשר להגיע אליו באמצעות רכבל מפארק Rike (רייק), או להגיע אליו מלמעלה, דרך Meidan (מידאן). הנופים של טביליסי מהמבצר הם מדהימים.

רוב קירות המבצר נבנו במאה ה-8 על ידי האמירים הערבים שקבעו את הארמון שלהם בתוך המבצר. בהמשך לכך הגיאורגים, הטורקים והפרסים המשיכו ובנו את נריקלה, אבל פיצוץ אדיר בשנת 1827 של תחמושת רוסית שאוחסנה כאן, הרסה הכול. כנסיית סנט ניקולס ששוכנת במצודה נבנתה מחדש בשנת 1990 במימון מפקד המשטרה.

כתובת: Orpiri. שעות פתיחה: 21:00-09:00.

Funicular – רכבל

הנסיעה ברכבל ששוחזר לאחרונה ומגיע להר Mtatsminda (מטאצמינדה) היא מרהיבה, וכך גם המראה מלמעלה ומבנה ה-Funicular שבו תמצאו מקומות נהדרים לשבת לאכול או לשתות. קחו בחשבון שקר כאן יותר מאשר בעיר שלמטה, מה שיכול להיות נהדר בימי הקיץ החמים.

כדי לנסוע ברכבל צריך לרכוש כרטיס פלסטיק 2 Gel שנמכר במשרד הכרטיסים, מה שמוסיף לכם קרדיט לשימוש במתקנים שונים בפארק השעשועים Mtatsminda.

כתובת: Chonkadze. שעות פתיחה 16:00-09:00.

מגדל השעון

מגדל השעון נראה כמו מבנה שלקוח מספורי האגדות, והוא נמצא מחוץ לתיאטרון הבובות Gabriadze (גבריאדזה). המבנה נבנה על ידי אומן בובות התיאטרון Rezo Gabriadze (רצו גאבריאזה) במהלך שיפוץ התיאטרון שלו לפני כמה שנים, והצליח לעורר לא רק את רוח התיאטרון אלא באופן כלשהו גם את רוח העיר כולה. בכול שעה עגולה קופץ מלאך מהדלת שקרובה לחלק העליון של המגדל ומכה בפטיש בפעמון החיצוני.

כתובת: Shavteli 13.

מבנה הפרלמנט

בניין הפרלמנט לשעבר עם הקמרונות הגבוהים, ראה בימי חייו כמה אירועים היסטוריים חשובים, כולל את מותם של 19 שובתי הרעב שהיו בידי החיילים הסובייטים ב-9 באפריל 1989, ואת מהפכת הוורדים ב-22 בנובמבר 2003. המבנה חדל מלשמש כבית הפרלמנט ב-2012 לאחר שנפתח ב-Kutaisi (קוטאיסי) פרלמנט חדש. אבל, רבים מחברי הפרלמנט מעדיפים לחזור לפרלמנט בטביליסי כך שעתידו עדיין אינו ברור.

המבנה נבנה בין השנים 1953-1938 עבור הממשלה הסובייטית בגאורגיה. אנדרטה קטנה מול הבניין עשויה מאבני ריצוף ולוחות זכוכית בזוויות לא סדירות, מנציחה את שובתי הרעב שמתו בשנת 1989.

כתובת: Rustaveli 8

למידע נוסף בנושא כנסו לאתר: www.ayala.co.il

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה